Hyundai i30 Fastback N: ostré kupé z Nošovic

Hyundai Motor rozšiřuje řadu modelů N o zcela nový Hyundai i30 Fastback N, druhý vysokovýkonný model pro evropský trh a třetí model N na celém světě. Hyundai i30 Fastback N je prvním ostrým pětidveřovým kupé v segmentu C.

Nový model navazuje na úspěch pětidveřového hatchbacku i30 N, který byl uveden na trh na konci roku 2017. Hyundai i30 N od té doby překonává původní očekávání ohledně prodeje. Do konce roku 2018 bylo v Evropě objednáno více než 9000 vozů i30 N.

„Náš zcela nový i30 Fastback N navazuje na triumf pětidveřového modelu i30 N a začíná psát novou kapitolu tohoto úspěšného příběhu. První pětidveřové ostré kupé v segmentu kompaktních vozů, které je připraveno k jízdě na závodním okruhu, zásadním způsobem otřese trhem,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Nyní se ohlížíme zpět na 18 měsíců, které byly pro N opravdu velmi pozitivní – s naším druhým modelem v evropské řadě N umožníme ještě většímu počtu zákazníků prožívat jedinečný pocit N.“

Dravec do zatáček

Při vývoji modelu i30 Fastback N byly klíčovými prvky odolnost a spolehlivost společně s vynikajícími výkony při jízdě na závodním okruhu. Řidič, který se vydá se svým vozem i30 Fastback N na závodní okruh, si může být jistý trvale vysokými výkony.

Odolnost brzd zvyšuje účinnější chlazení přívodem vzduchu v předním nárazníku. Funkce Launch Control, s maximem nastavitelných otáček 3600 až 4900 min-1 při zcela sešlápnutém pedálu plynu, usnadňuje rozjezd z klidu řízením točivého momentu motoru. Vysokou tuhost karoserie modelu Fastback N může na přání ještě zvýšit výztuha za zadními sedadly společně s dodatečnými bodovými svary ve skeletu karoserie.

Výkonný přeplňovaný motor 2,0 litru poskytuje nejvyšší výkon až 275 k a točivý moment až 378 Nm (s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku). K vynikajícím jízdním vlastnostem vozu v zatáčkách významně přispívá elektronicky řízený samosvorný diferenciál „N Corner Carving Differential“, který zvyšuje nejen maximálně dosažitelnou rychlost při průjezdu zatáčkou, ale také radost z jízdy pohotovými reakcemi vozu na vjezdu do zatáčky i možností brzké akcelerace při výjezdu ze zatáčky.

Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) upravují tlumicí sílu v závislosti na požadovaném chování vozu při průjezdu zatáčkou, zrychlování a zpomalování. Systém v kombinaci s tuhou karoserií umožňuje zvyšovat rychlosti při průjezdech zatáčkami na závodním okruhu. Maximální adhezi zaručují modelu i30 Fastback N 18“ pneumatiky Michelin ve standardní výbavě nebo na přání dodávané 19“ vysokovýkonné pneumatiky Pirelli ve specifikaci N (19“ pneumatiky se dodávají standardně s paketem Performance).

Sportovní kupé pro každodenní provoz

Zcela nový i30 Fastback N je sportovní kupé pro elegantní každodenní provoz během pracovního týdne i pro sportovní jízdu na závodním okruhu o víkendu. Klíčovým pro zážitky N je systém N Grin Control, který poskytuje řidiči výběr pěti jízdních režimů Eco, Normal, Sport, N a N Custom, které lze aktivovat pomocí dvou specifických tlačítek na volantu.

Různé režimy mění charakter vozu úpravou charakteristiky motoru, tlumičů, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), diferenciálu „N Corner Carving Differential“, zvuku výfukové soustavy, řízení a vyrovnávání otáček. Řidič navíc může stisknutím tlačítka ovládat funkci pro vyrovnávání otáček motoru, která zvýší otáčky motoru při řazení z vyššího na nižší převodový stupeň (dává automaticky „meziplyn“).



Vydáno: 6.únor 2019, v ExpressAuto.
Zdroj: Hyundai Motor