Lexus ukázal novou řadu LS

Lexus odhalil v kalifornském San Franciscu  novou modelovou řadu LS, včetně verzí LS 460, LS 600h a zcela novou variantu F SPORT.

LS 600h s pohonem Lexus Hybrid Drive zůstává celosvětově nejvýkonnějším vozem s plně hybridním pohonem a agregátem typu V8. Nová vlajková loď značky Lexus navazuje na nedávno uvedené řady GS a ES. Zaujme nový styl s dynamickými prvky v podobě masky chladiče ve tvaru vřetene, typické pro současné vozy Lexus, v kombinaci s vylepšenou jízdní dynamikou a technologiemi na špičce oboru.

„Model LS se v průběhu času vyvíjel a dospěl, vždyť se jej za 23 let prodalo více než 730 000 kusů ve čtyřech různých generacích,“ uvedl Kijotaka Ise, prezident společnosti Lexus International. „Naše nová vlajková loď je na pohled mnohem nápadnější; nový smělejší design odráží postupný vývoj vozů značky Lexus. Toto nové LS přináší ostřejší jízdní dynamiku, nejvyšší úroveň kultivovanosti i luxusu a opět staví na technologiích, které jsou špičkou v daném odvětví.“

Nové LS prodělalo přes 3000 úprav, funkčních změn a technických inovací, včetně tří celosvětových novinek a nejméně 15 novinek poprvé použitých u značky Lexus.

  Design

Exteriér nového LS prodělal zásadní designové úpravy. Jako vůbec první model značky Lexus může být tento vůz vybaven vnějším osvětlením tvořeným výhradně diodovými zdroji (LED), včetně vertikálně tvarovaných mlhových světel s nejmenšími jednotkami typu P.E.S. na světě nebo jedinečnými světly pro denní svícení (DRL), které tvoří hladké světelné trubice ve tvaru „L“.

Smělá a sofistikovaná dynamika nového provedení čelních partií s maskou chladiče ve tvaru vřetene, odrážející designový směr příští generace modelů Lexus, kombinuje vyšší míru elegance, nápadnější vzhled a silnější příslušnost ke značce, plně v souladu s posláním této vlajkové lodi.

Intenzivnější vnímání dynamiky pramenící z nového pojetí masky chladiče ve tvaru vřetene poukazuje i na výrazné zvýšení jízdní dynamiky, odezvy, agility a pohotové ovladatelnosti.

 Dynamika jízdy

K výraznému zvýšení celkové tuhosti karoserie přispěly nové metody laserového svařování a lepení kovových spojů karoserie. To se odrazilo nejen ve vyšší jízdní stabilitě, ale i pohodlnějším cestování bez negativních dopadů na agilitu a ovladatelnost.

Další vývoj systému AVS (adaptivní variabilní odpružení) s novým systémem kontroly všech čtyř kol současně znamená dokonalejší způsob regulace klonění a svislých kmitů vozidla v zájmu ještě stabilnější jízdy s vynikající trakcí.

Přepracované řízení nabízí okamžitě rozpoznatelná zlepšení ve smyslu přesnosti i odezvy při vjezdu do zatáčky. Zdokonalení soustavy brzd se odrazilo v okamžité reakci a lepší zpětné vazby od brzdového pedálu.

Nový systém Drive Mode Select nabízí až pět jízdních režimů volitelných řidičem – ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S a SPORT S+, a umožňuje tak optimálně kombinovat hospodárnost jízdy, pohodlí, výkon a jízdní charakteristiku.




Vydáno: 6.srpen 2012, v Hybridy.