2018 – Essais presse Renault MEGANE IV R.S. TROPHY au Portugal

Megane R.S. Trophy a tři stovky koní

Nový Renault Megane R.S. Trophy je určený zejména pro milovníky sportovního řízení, a rozšiřuje řadu verzí Trophy v nabídce Renault Sport. Cena nového modelu na českém trhu je 840 900 korun.

Novinku pohání motor 1,8 turbo s přímým vstřikováním, který je výsledkem synergií Aliance Renault-Nissan. Těží z vývoje, umožňujícího dosáhnout poprvé v rámci řady R.S. symbolického mezníku 300 koní (220 kW). Kroutící moment se zvýšil na 420 Nm (+30 Nm) u převodovky EDC a 400 Nm (+10 Nm) u manuální převodovky. Zvýšení výkonu je plně v souladu s novou emisní normou Euro6d-Temp, která vstoupila v platnost dne 1. září 2018.

Pro účely kompenzace výrazného zvýšení protitlaku výfukových plynů, souvisejícího s přidáním filtru pevných částic, se vývoj motoru soustředil zejména na účinnost turbodmychadla uplatněním technologie, odvozené přímo od formule 1.

Rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 000 ot./min., spoléhá nyní na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření. Tato technologie snižuje tření o třetinu ve srovnání s obvyklou technologií kluzného ložiska (olejový film). To má za následek snížení reakční doby turbodmychadla.

Vedle turba je nový výfukový systém druhým faktorem zlepšení výkonu motoru u Nového Renaultu Megane R.S. Trophy. Koncový tlumič je vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu. Poprvé v modelové řadě R.S.

Poloha klapky, ovládané automaticky v závislosti na zvoleném režimu Multi-Sense, poskytuje dvojí zvukovou charakteristiku. Když je klapka uzavřená, výfukové plyny využívají cestu, určenou k filtrování nízkých frekvencí, zodpovědných za hluk a zpracování středních frekvencí. Zvuk má tedy sportovní charakter, a přesto je vhodný pro každodenní použití.

Když je klapka otevřená, snížení průtokového odporu umožňuje výfukovým plynům zvolit přímou cestu ven. Veškerý sportovní potenciál motoru může být tedy vyjádřen nejen výkonem, ale stejně tak i zvukem.

Nový Megane R.S. Trophy těží ze všech novinek, které přinesl Megane R.S., počínaje technologií 4Control. Tento systém aktivního řízení všech čtyř kol umožňuje zlepšit obratnost v prudkých zatáčkách a stabilitu v rychlých zatáčkách. Při nízké rychlosti se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední kola, přímější řízení vede k přesným jízdním vlastnostem a „hravosti“, která je u vozidel s předním pohonem bezprecedentní. Při vysoké rychlosti se přední i zadní kola natáčejí stejným směrem, díky tomu jsou zadní kola perfektně sladěná a vůz získává na stabilitě

Standardně je Nový Megane R.S. Trophy vybaven bi-materiálovými předními brzdovými kotouči. Snižují váhu neodpružené hmoty o 1,8 kg na kolo a poskytují lepší odvod tepla při intenzivním použití a lepší odolnost vůči vadnutí. Specifickým znakem podvozku Cup jsou červeně lakované třmeny Brembo®.

Výrazný design ještě sportovnějšího Nového Renault Megane R.S. Trophy se naplno projeví v provedení se speciálním žlutým lakem Žlutá Sirius, který je symbolem verzí Trophy. Tento lak s jedinečným leskem vyzdvihuje sošné linie vozu. Všechny laky z nabídky Megane R.S. jsou samozřejmě k dispozici.



Vydáno: 5.únor 2019, v ExpressAuto.
Zdroj: Renault